måndag 17 augusti 2009

Shoppinglista

Sitter och försöker sammanställa vad som behövs inhandlas inför bebbens ankomst. Lika bra att börja i tid ser jag när jag har listan framför mig. Spjälsäng och madrass har vi redan. Annars så ska följande köpas. Jag tänkte ta reda på vad allt kostar att köpa här i Växjö och sedan ha med mig listan till Ullared. Så vet man svart på vitt vad man sparar, för så som det är nu så har jag absolut ingen aning vad allt kostar.

Detta behöver vi:
Barnvagn
Babysitter (jag SKA ha en sån på batterie som vaggar och så)
Spjälskydd
Bäddset+lakan (tänkte minst 3 stycken)
Kudde
Täcke
Nappar
Nappflaskor
Flaskborste
Amningsinlägg
Bröstvärmare
Bröstpump
Badbalja
Badtermometer
Tvättlappar (tänkte köpa ett helt gäng billiga handdukar på ikea)
Skötbord
Skötbädd
Amningskudde
Bärsele
Babygym
Fårskinnsfäll
Åkpåse
Regnskydd vagn
Skötväska
Filtar
Sängmobil
Babyvakt
Trubbig nagelsax

Detta är vad jag kommit på hittills. Sen har jag inte med förbrukningsvaror som våtservetter, blöjor osv. Vad kommer allt detta gå på tro??
Något jag missat??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar