torsdag 27 augusti 2009

Köra bil

Har varit på körskolan för första gången på typ 2½ månad. Har ju varit jobb under sommaren och de på körskolan har haft semester och så. Det gick väl bra att köra ändå. Arne som jag vanligtvis kör med skulle ha förberedelse inför en uppkörning så dom ringde igår och sa att jag fick antingen byta tid eller köra med Kristian. Jag körde med Kristian. Han tyckte att det gick bra, men brukar lägga upp allt annorlunda än Arne. Och så frågade han om vi hade tränat på det och det och det. Jag visset inte. sa att vi bara brukade köra liksom. :P

Han sa att snitteleven tar ca 25 körlektioner. "25?!?!?" utbrast jag. Så många tänker jag inte ta (detta var min elfte lektion), och då sa han att det behövde jag inte heller. Jag sa att jag måste ha körkortet innan bebisen kommer för sen kommer jag inte ta det. Han förstod :P

Jag vill ju boka en tid för uppkörning och skrivning i typ oktober eller nåt, så har jag något specifikt mål att jobba mot istället för att bara lalla runt såhär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar