torsdag 20 augusti 2009

Varför tar alla för givet att man ska gå över tiden?

Det stör mig lite, som den gravida lättretade kvinna jag nu är.. haha.. Alla tar för givet att man ska gå över så jäkla lång tid. "19 december, ja då blir det bebis i januari." Det kan ju lika gärna komma tidigare. Vi kan lika gärna vara föräldrar i november. Det är ingen lag som styr att man går över två veckor bara för att det är första barnet. Tror det är få som går över så mycket som två veckor för då är man ju där då dom sätter igång en och vanligast är väl ändå att bebisen kommer av sig själv?

Nä, det är väl som i det står i alla tidningar. När man är gravid är det många som har åsikter om en och allt som rör en själv. Jag tror bebben kommer innan jul iallafall och det hoppas jag på. Så istället för att ta för givet att jag går över två veckor kan väl folk skicka positiva tankar om att den kommer ungefär när den ska så jag inte behöver lida längre än nödvändigt? :P Jag vill inte att huvudet ska växa ytterligare två veckor där inne, huvva!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar