onsdag 4 november 2009

Diplomerad förälder?

Då har man varit på sista gången med föräldrautbildning på sjukhuset. Tycker denna gången var den som var mest givande ändå. Även om inte allt är nytt för mig så var det mer nytt när vi pratade om tiden efter än när vi pratat om förlossningar för dom har jag rätt bra koll på.

Konstigt att man faktiskt ska komma hem med en bebis på riktigt om typ 1½ månad. Undra hur det kommer bli. Hoppas vi får en snäll nöjd bebis. :)

En av mina största rädslor (efter att något ska hända vårt barn självklart) är att man ska tappa bort varandra på vägen. Att man glider ifrån varann och en dag vaknar upp och inser att man inte vet vem mannen som ligger bredvid en är. Men vi har pratat så mycket om detta och lovat varann att vi alltid ska ta upp saker och inte låta dem ligga och gro tills det är försent att göra något åt det. Så jag tror ändå att vi fixar det, kärleken är stark.

Inatt hade jag ont i ryggen och kunde inte sova. Då fick Andreas ligga och värma min rygg med sin mage. Då kändes det lite bättre. Värme är bra. Tycker om närheten och hoppas att vi alltid kommer ha den kvar! Jag är faktiskt fortfarande efter två år väldigt kär och jag vet att jag hittat det bästa för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar