torsdag 26 november 2009

En dag i Hovet

Andreas har ju varit i Stockholm en natt nu och jag som inte kan sova själv fick mindre än tre timmars sömn inatt. Sen var det besök hos barnmorskan. Alltid lika överlycklig när jag hittar parkering utanför sjukhuset. :P Molly ligger fortfarande ruckbar i bäckenet, men hon har sjunkit något.
Sen var det raka vägen ut till Hovmantorp. Hade med mig lite fika till mig och Sandra. Charlie fick bara tutte. :) Har väger nästan 4 kg nu. Konstigt att jag själv har en typ 3 kgs bebbe i magen vid det här laget. Hur får dom plats liksom? Funderade på det när han låg på mig.
Blev mycket bebbeprat och förlossning. Fick ju lämna önskemål om förlossningen hos barnmorskan idag. Jag sa att jag helst hoppar över, men vill inte heller ha kejsarsnitt. Utan om vi bara kan hoppa över den dagen i mitt liv. Hon sa att det blir svårt att uppfylla det :P Så önskemål är bad och epidural i tid innan det hinner gå för långt. Jag vill att dom håller mot varma handdukar när bebisen kommer ut, många som sagt att det känns bra. Sen har jag låg smärttröskel och är rädd att inte bli sedd. Så nu vet dom det :P
Charlie gäspar stort. Det är tröttsamt att vara en liten bebis.
Molly ligger på min ena sida i magen och Charlie utanpå på andra sidan, så man kan säga att de ligger båda och myser bredvid varandra. Ska bli kul sen när dom kan leka :)

1 kommentar:

  1. Får ni lämna önskemål hos barnmorskan? Vi har inte ens pratat förlossning...

    Vi kör bara det vanliga - mätning, vägning, prover.

    Japp bad är guild värt. Inte för att smärtan går över men det känns mycket bättre med vattnet och värmen!

    SvaraRadera