fredag 27 november 2009

Köpa kamera

På söndag är Andreas ledig från jobbet (han jobbar imorrn) och då ska vi åka ner och köpa vår julklapp till varandra. En Canon Eos 1000D. Blir nog superbra tror jag. Läst många recensioner på den och det har varit bra. Vill man sedan utveckla allt ytterligare så får man ju köpa ett nytt objektiv till, men till att börja med klarar vi nog oss med den som ingår.

Ska bli roligt att kunna ta lite finare bilder och det känns väldigt värdefullt nu när vi får en liten bebbe. Inte alltid lätt att fånga just den sekunden annars. :)

På förlossningen blir det att ta med både den kameran och videokamera. Inte för att något ska fotas eller filmas under själv utdrivningen av bebis, men annars vill jag nog ändå ha bilder under hela förloppet. Känns ändå mysigt att kunna titta tillbaka. Jag tror det är jävligt jobbigt där och då, men att man kan göra det till ett fint minne i efterhand. Jag menar, egentligen är det ju rätt coolt att det ens går att föda fram ett barn. Sandra peppade mig igår. haha..

Ska ni filma på förlossningen?

4 kommentarer:

  1. Sv: sambon ringde och pratade med dem, tydligen dög inte hyresuppgifterna på kontraktet (funkade finfint i somras utan något strul men inte denna gången (står årshyra, inte månadshyra på kontraktet vilket inte fk kunde godta denna gång). men nu har de hyresuppgifterna och papren ligger hos en handläggare så bör inte ta mer än 2-3 veckor hoppas de på.
    och har jag inte fått min utvecklingsersättning senast på tisdag så ska de få tjafsa rejält med mig också. lite surt om min enda inkomst ska strypas pga. deras strul

    SvaraRadera
  2. videokamerna kommer inte i närheten. men vanliga bilder är helt ok, ska göra vad jag kan för att se bra ut på de bilderna med ;-)

    SvaraRadera
  3. Sv: tycker jag med, inte direkt avancerad matte. men tydligen räckte det med att sambon uppgav vad vi ger/månad via telefon för att det skulle ordna sig. skumma typer de där handläggarna

    SvaraRadera
  4. Jag kommer nog bli svinförbannad om nån försöker filma mig under själva arbetet.

    SvaraRadera