lördag 28 november 2009

Fullgången

Jag har ju tre olika förlossningsdatum. Ställer ju mig som sagt skeptisk till rutinultraljudets datum som är den 19 december. Enligt min mens (och vad jag själv egentligen tror mer på, jag tror jag vet när det hela skedde nämligen) så är det 11 december. Och på tillväxtultraljudet så fick jag ju datumet 13 december. Jag tror ju hon kommer den 15e. :P

Hur som helst så räknas bebisen ändå som fullgången imorrn på mitt sista datum så nu är hon välkommen att komma till världen när som helst. Jag är less på att vara gravid. Såfort jag ligger ner nu så mår jag illa, spelar ingen roll hur jag ligger. Dessutom kryper det i hela kroppen. Inatt var hon en vilde i magen fram till efter 2 någon gång. Då somnade jag äntligen i soffan för att sedan gå in och lägga mig kvart i tre. Kvart över fyra var jag vaken igen till typ halv sju. Sen lyckades jag sova till strax innan åtta.

Det är sjukt att jag sover så lite. Jag kan inte fatta att jag egentligen ens överlever. Men det är väl inte så konstigt att man känner sig nere och tom inombords.

Snälla Molly, kom bara till oss nu. Mamma orkar inte med detta längre. Sen finner jag nog en massa tröst i sömnbristen bara av att titta på dig och hålla om dig.

1 kommentar:

  1. Då har du ju egentligen fyra datum :D Man ska inte underskatta intuitionen.

    SvaraRadera