fredag 20 november 2009

Lussebullar

Idag har jag städat, städat, städat och bakat lussebullar. Går i 0,5 km i timmen nu. Har så ont i hela kroppen. Tog ut alla kuddar och dynor i soffan och slog på dom och dammsög dom. Vem kunde tro att det kunde finnas så mycket damm. Mattan hänger ute på räcket också. Andreas får piska den när han kommer hem och ta in den. Min kropp pallar inte något mer idag. Men hela lägenheten är torkad och dammsugen. I sängen är det rentvättat och i skåpet finns nybakade lussebullar. Det är det bästa :)

Degen färdigjäst.


En andra jäsning innan de slängs in i ugnen.


Färdiga!

Jag gjorde halva satsen med vit choklad i. Dom blev riktigt goda även om jag inte tycker att man känner den vita chokladen så mycket. Men extra saftoga och smarriga. Hittade receptet på en blogg som jag brukar läsa. Ni kan gå in här om ni också vill prova. Dock har jag alltid en extra påse saffran i, så jag kör med 1,5 gram. Tycker det blir godare :)

Har inte så mycket planer för helgen. Imorrn ska vi ut till Rottne och titta på Smålandsvillans visningsvilla. Vet att man kommer bli sugen, men vi får skaffa barn först och hus sen :)

2 kommentarer:

  1. Ser smarrigt ut! Måste prova! Kör också med extra saffran, det är ju så gott!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är då avundsjuk på dig som har huset fullt med lussekatter nu.
    Man vet aldrig, jag kanske går maximalt över tiden medan du kanske får snart. Så vi får se vem som får sin lilla älskling först...

    SvaraRadera