tisdag 17 november 2009

Tvätt av bebiskläder

Har lyckats samla på mig en hel del kläder till bebis upptäcker jag nu när jag plockar fram allt för att tvätta upp det. Vi behöver inte få några kläder i storlek 50/56 iallafall utan det är större som behövs. Har räknat vad vi egentligen har och kommit fram till detta:

Body: strl 50 - 7 st, strl 56 - 9 st, strl 62 - 6 st, strl 68 - 3 st.
Byxa: strl 50 - 1 st, strl 56 - 6 st, strl 62 - 2 st.
Sparkbyxa: strl 50 - 1 st, strl 56 - 2 st.
Pyjamas: strl 50 - 2 st, strl 56 - 6 st, strl 62 - 5 st.
Tröja: strl 50 - 2 st, strl 56 - 6 st, strl 62 - 1 st.
Klänning: strl 56 - 1 st.
Overall: strl 56 - 1 st, strl 62 - 1 st.
Mössa: 7 st inkl 3 hjälmmössor.
Strumpor: strl 10-12 - 19 par.
Strumpbyxa: strl 50 - 1 st.
Babyfilt: 3 st

Vissa saker har vi kanske lite väl mycket av, men har ju handlat lite paket på Tradera och då får man med ett gäng strumpor liksom. :P Känns iallafall som att vi är mer än redo för ankomsten här. Nu är det bara att vänta in..

4 kommentarer:

  1. Trodde jag hade köpt på mig mycket... Har ungefär hälften av det du räknat upp :-)

    Känner mig redo iaf och det känns så härligt, för nu får bebis mer än gärna komma!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jisses! Ja här fanns det babykläder, babyn lär iaf inte behöva frysa. Och bra e ju det! :)

    SvaraRadera
  3. Ojoj en till som har börjat tvätta en massa :) jag började tvätta våra kläder till lillkillen igår och shit va vi har kläder oxå. Dock har jag inte köpt någonting utan fått allt :D eller två plagg kanske :)

    SvaraRadera
  4. så små strumpor har vi nog inga.. :P de mamma köpte i måndags tog vi 13/15 på, mamma tyckte att 10/12 såg väldigt små ut så hellre lite för stora strumpor, h*n växer ju i dem snabbt ändå

    SvaraRadera